Великий обсяг навчального матеріалу в
старших класах підштовхують педагогів до використання інтерактивних методів, у
тому числі і до застосування методу проектів. Метод проекту-це організація
навчання, при якій учні набувають знань в процесі планування та виконання
практичних завдань- проектів. Проект дає можливість тісно зв’язати теорію з
практикою. Учень починає розуміти, що “все, що я пізнаю, я знаю, для чого мені
це потрібно і де я можу ці знання застосувати”. Під час використання методу
проектів вирішується ціла низка завдань: розвивається пізнавальні навички
учня,формуються вміння самостійно контролювати свої знання, вміння
орієнтуватися в інформаційному просторі, активно розвивається критичне
мислення, сфера комунікації.
Метод
проектів(“проект”-від латинського “ спрямований вперед”, тобто,”план, задум, реалізація мети”) виник у другій половині XIX ст. у
США.
Робота над
проектом поділяється на декілька етапів:
-підготовка-визначення
теми ( головним чином, через вибір проектного завдання);
-планування-
визначення джерел інформації, способів обробки і аналізу інформації, способів
подання результатів, процедури і критеріїв, оцінювання, розподіл завдань між
членами групи( в разі групового проекту);
-дослідження-
збирання інформації;
-результат –
аналіз інформації і формулювання висновків;
-подання
результатів або звіт;
-оцінка
результатів процесу.
Таким чином,
проектна система передбачає здійснення кількох етапів, кожному з яких
відповідають певні форми організації навчання.
Головною
фігурою в навчанні за проект системою є учні. Вони самостійно шукають або
висувають проблему для розв’язання, самостійно проектують те, чим мають
займатися , самі
виконують проект,
керуючи власною діяльністю і захищають саме таке його виконання. На долю
вчителя припадає консультативно-дорадча роль.
Отже, однією
з форм діяльності підлітка повинен бути метод проекту. Якщо учень братиме
участь у розробці і реалізації різних
проектів,то здобуде навики й уміння, які істотно підвищать його адаптовість до
сучасного життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар